• اصفهان ، خیابان بزرگمهر | سپاهان شهر | خانه اصفهان | شیخ صدوق
لوگو تاراز بار

تماس با ما

۰۹۱۳۲۰۶۱۴۹۰

تماس با مدیر

۰۹۱۷۶۵۷۳۱۰۴

فکس

۰۹۱۳۹۳۷۳۸۰۵

بهترین فصل اسباب کشی در اصفهان

بهترین فصل اسباب کشی در اصفهان

بهترین فصل اسباب کشی در اصفهان

بهترین فصل اسباب کشی

بهترین فصل اسباب کشی در اصفهان و معایب و مزایای هر فصل جهت داشتن حمل اثاثیه منزل در اصفهان برای شما در این مقاله تهیه شده است

اسباب یک جزء جدا نشدنی و بسیار مهم در زندگی روزمره ما انسان هاست و تا جایی که به یاد داریم با چالش های بسیاری همراه بوده است. چالش هایی از قبیل بهترین زمان برای اسباب کشی، نحوه حمل و نقل اسباب، نحوه استفاده از کارتن اسباب کشی و مراقبت از اثاثیه برای سالم به مقصد رسیدن آن ها و تمام مواردی که می تواند در هنگام اسباب کشی ذهن شما را درگیر خود کند.
در واقع اگر مستاجر هستید و با مقوله اسباب کشی سالانه دست و پنجه نرم می کنید، یک راهنمای کامل و چندجانبه درباره اسباب کشی اصفهان می تواند یک راه حل خوب برای ساده تر شدن این مهم باشد تا بدون درگیری ذهنی مقدمات آنرا فراهم کنید.

حمل اثاثیه منزل در اصفهان
هدف از این مقاله بیان معضلات رایج درباره اسباب کشی و سوالات پرتکرار و همچنین پاسخ به این مسائل می باشد. امیدوارم در کاهش مشکلات و البته رویارویی با چالش ها از این مقاله کمک بگیرید.

 اسباب کشی ارزان در اصفهان
 
کارتن اسباب کشی ارزان

مطالبی که در این مقاله با آنها رو به رو می شوید عبارت است از:

· بهترین فصل برای اسباب کشی

· اسباب کشی بدون استرس

· نکات بسته بندی در هنگام جابجایی

· محافظت از وسایل در اسباب کشی

· وسایل نقلیه مناسب برای اسباب کشی

بهترین فصل اسباب کشی کدام است ؟

اولین چالشی که با آن رو به رو هستیم انتخاب زمان مناسب برای اسباب کشی است. متاسفانه خانواده ها بدون کسب اطلاعات کافی درباره اینکه چه زمانی برای آنها مناسب است، صرفا بر اساس عرف جامعه این زمان را انتخاب می کنند. این در حالی است که بسته شرایط هر خانواده ( مثل شرایط شغلی اعضای خانواده، وضعیت تحصیلی، ترافیک کاری و … ) می توان زمانی را برای اسباب کشی و حمل اثاثیه منزل در اصفهان انتخاب کرد که کمترین هزینه را برای آنها در پی داشته باشد و همچنین جابجایی را بسیار سریع و با مشکلات کمتر انجام داد.

بهترین فصل سال برای اسباب کشی
 
بهترین فصل سال برای اسباب کشی

اسباب کشی درفصل بهار

چرا در فصل بهار اسباب کشی کنیم؟

در تعطیلات عید نوروز ، بیشتر ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها و حتی مشاغل خصوصی نیز کار را متوقف کرده و این زمان برای استراحت و تجدید قوای روحی اختصاص می دهند، پس با خیال راحت به امور مربوط به خانه می پردازید و می توانید از کمک همه اعضای خانه برای جمع کردن و بسته بندی وسایل و جابجایی آنها به خانه جدید بهره ‌مند شوید.

بهترین فصل اسباب‌کشی از نظر آب و هوایی فصل بهار است؛ چون هنوز نه با گرمای آزاردهنده تابستان مواجه شده اید، نه خیابان های لغزنده زمستانی و هوا مطلوب است و با توجه به تقاضای کمتر از شرکت‌های باربری، به خصوص در ماه های فروردین و اردیبهشت، افزایش احتمال پیشنهاد قیمت نازل تر را خواهید داشت.

قیمت‌های جدید اصناف (بنگاه ها، باربری ها، قیمت خرید، اجاره یا رهن خانه و … ) معمولاً از خردادماه تصویب و اجرایی می‌شوند. در نتیجه می‌توانید در سال جدید به خانه جدید بروید اما هزینه های قید شده را به نرخ سال قبل بپردازید. با سنجیدن شرایط و با توجه به این نکته هزینه های شما به میزان زیادی کاهش می یابد.

به دلیل رسم قدیمی خانه ‌تکانی در بین اکثر خانواده ‌های ایرانی تمامی وسایل برای اثاث ‌کشی باید تمیز شود و از همان روزهای پایانی سال می‌توان پس از خانه‌تکانی اسباب و اثاثیه را بسته بندی کرده و برای جابه‌جایی آماده شد. بدین ترتیب در خانه جدید کار کمتری درمورد نظافت اسباب و اثاثیه منزل خواهید داشت.

کدام فصل برای اسباب‌کشی بهتر است
 
کدام فصل برای اسباب‌کشی بهتر است

چرا در فصل بهار اسباب کشی نکنیم؟

تغییرات آب‌ و هوا در فروردین ماه همیشه غیر قابل پیش بینی است و می تواند شما را به زحمت بیندازد. برای مثال ممکن است بارش های ناگهانی به اسباب و وسایل شما آسیب برساند. زیرا شما پیش بینی آنرا نکرده اید. از این منظر اسباب کشی در فصل بهار می تواند آزاردهنده باشد.

در دو هفته اول سال نو، به دلیل تعطیلات نوروزی، به سختی می توان شرکت های خدماتی و باربری مشغول به کار یافت. در واقع تعطیلات نوروزی مثل یک چاقوی دو لبه علاوه بر سودمندی بسیار ممکن است گاهی باعث اتلاف وقت شود.

باید به رسم قدیمی که در بین ایرانیان مرسوم است، یعنی دید و بازدید عید نیز توجه داشت و از قبل با اقوام و آشنایان این موضوع را درمیان گذاشت تا با مهمانان سرزده مواجه نشویم. ( البته می توان از آنها کمک نیز گرفت )

به جهت جلوگیری از سرقت هایی که در تعطیلات نوروز و در پی مسافرت ها و خالی ماندن منازل انجام می شود، برای اسباب کشی در این بازه زمانی به مجوز رسمی که توسط آگاهی محل زندگیتان تایید شده باشد احتیاج دارید.

بهترین زمان اسباب کشی کدام فصل است
 
بهترین زمان اسباب کشی کدام فصل است

اسباب کشی در فصل تابستان

چرا در فصل تابستان اسباب کشی کنیم؟

به دلیل تعطیلی مراکز آموزشی در فصل تابستان، این بهترین فرصت برای خانواده هایی است که فرزندانشان در حال تحصیل هستند؛ زیرا این امر شرایط کمک گرفتن از فرزندان را فراهم می سازد. همچنین نیازی به تغییر محل تحصیل فرزندان در میانه سال تحصیلی نیست. علاوه بر اینها، تعطیلی دانشگاه ها و مدارس، باعث می شود حجم ترافیک به طور چشمگیری در ساعاتی مشخص کاهش یافته و جا به جایی با آسودگی خیال و البته سریعتر صورت گیرد.

اگر قصد جابجایی یکسری از وسایل کم حجم خود را دارید میتوانید از وانت تلفنی اصفهان استفاده نمایید

به دلیل افزایش میزان جا به جایی و تقاضای بسیار زیاد برای تغییر محل سکونت، شرایط خرید، فروش، رهن و اجاره خانه بسیار سهل تر و آسان تر خواد بود.

شرکت های باربری اصفهان و خدماتی به جهت پاسخگویی به درخواست ها نیروهای بیشتری استخدام کرده و بدون معطلی نیروی خدماتی و یا نیروهای مخصوص جابجایی بار برای شما می فرستند.

شرکت حمل اثاثیه منزل در اصفهان تاراز بار همیشه با هدف رضایت مشتری و راحتی و آسانی کارجابجایی اثاثیه شما در حال آموزش کارگران خود میباشد

کارفرمایان و روسای ادارات و شرکت ها، در مورد مرخصی دادن به کارمندان خود، سخت گیری کمتری قائل می شوند.

بهترین زمان اسباب کشی کدام فصل است
 
بهترین زمان اسباب کشی کدام فصل است

به هیچ عنوان با مشکل تغییر ناگهانی آب و هوا از قبیل بارش های ناگهانی (مانند فصل بهار)، یا لغزندگی خیابان ها و جاده ها (همچون فصل زمستان) مواجه نمی شوید و شرایط جوی بسیار پایدار است.

روزها طولانی تر بوده و در نتیجه زمان بیشتری برای جمع کردن و بسته بندی در طی روز خواهید داشت. در نتیجه کمتر عجله می کنید و با خیال راحت تر به کارها می رسید.

چرا در فصل تابستان اسباب کشی نکنیم؟

با توجه مزایای بسیار زیاد فصل تابستان در مورد اسباب کشی، قیمت ها به طور چشمگیری در تمام زمینه های مربوط به اسباب کشی و جابجایی افزایش پیدا می کنند. مثل قیمت اجاره و یا خرید خانه، هزینه ای که شرکت های حمل و نقل و باربری در قبال ارائه خدمات دریافت می کنند، نرخ دستمزد نیروهای شرکت های خدماتی و … که همگی دستخوش افزایش قابل توجهی می شوند.

اگر با گرما میانه ی خوبی ندارید، اسباب کشی در فصل تابستان برای شما عذاب آور خواهد بود. چون گرمای هوا انرژی زیادی از شما میگیرد و تشنگی و خستگی مفرط را در پی دارد. پیشنهاد می کنیم از شرکت های حمل و نقل، درخواست نیرو برای جابجایی کنید.

و اما یک نکته که کمتر به آن اشاره میشود…
به این مورد نیز توجه کنید که به دلیل گرمای زیاد و تابش نور خورشید، باید روی وسایل را به جهت محافظت از آنها پوشاند که خود یک چالش مهم اسباب کشی در فصل تابستان است. با بی توجهی به این مورد ممکن از رنگ اثاثیه شما از بین برود.

زمان مناسب اسباب کشی
 
زمان مناسب اسباب کشی

اسباب کشی در فصل پاییز

چرا در فصل پاییز اسباب کشی کنیم؟

شرایط آب و هوایی فصل پاییزبه نسبت متعادل است؛ نه مثل گرمای شدید تابستان آزاردهنده است، نه مانند سرمای استخون سوز زمستان مزاحمت ایجاد می کند.

قیمت اجاره یا خرید خانه همچون تابستان در تب و تاب نیست و علاوه بر همه اینها، برای کمک گرفتن از نیروهای خدماتی و شرکت های حمل و نقل و باربری، هم هزینه کمتری متحمل می شوید، هم به دلیل نبود ترافیک کاری بسیار راحت تر از بهار و تابستان شرایط درخواست خدمات را دارید.

چرا در فصل پاییز اسباب کشی نکنیم؟

برعکس شرایط خوبی که فصل تابستان و تعطیلی مراکز آموزشی برای خانواده هایی که فرزندانشان در حال تحصیل هستند فراهم می کند، هنگام اسباب کشی در فصل پاییز، خانواده ها با مشکلاتی مانند تغییر محل تحصیل فرزندان و ثبت نام در مدرسه یا دانشگاه جدید مواجه می شوند.

باید در نظر داشت که شرایط آب و هوایی در اواخر فصل پاییز پایدار نیست و ممکن است بارش های ناگهانی و پیش بینی نشده باعث به بار خسارت های مثل خیس شدن وسایل نیز شوند.

زمان اثاث کشی را چگونه انتخاب کنیم
 
زمان اثاث کشی را چگونه انتخاب کنیم

اسباب کشی در فصل زمستان

چرا در فصل زمستان اسباب کشی کنیم؟

اسباب کشی در زمستان هزینه های بسیار بسیار کمتری نسبت به ماه های دیگر برای شما در پی خواهد داشت؛ چه در مورد هزینه های مربوط به مسکن، چه درباره شرکت های حمل و نقل و شرکت های خدماتی و البته کم بودن ترافیک کاری این شرکت ها.

چرا در فصل زمستان اسباب کشی نکنیم؟

ماه اول زمستان، یعنی دی ماه، زمان برگزاری امتحانات ترم دانش آموزان و دانش جویان است. به طبع زمان بسیار نامناسبی برای جابجایی خانواده هایی است که فرزندانشان تحصیل می کنند.

شرایط آب هوایی زمستان و بارش برف و باران یک عامل بسیار موثر در کند کردن پروسه جابجایی است است. در زمان حمل و نقل سرعت حرکت شما را کاملا مشهود کم می کند، و در زمان بسته بندی ناچار به تهیه کارتن اسباب کشی ضد آب برای بسته بندی وسایل هستید. در این مورد باید کاملا حواستان را جمع کنید

اواخر این فصل زمان خرید وسایل نو و آماده شدن برای عید نوروز است. بار ترافیکی بسیار سنگینی که این رسم باستانی در پی دارد و البته بارش های احتمالی سرعت شما را می گیرد و شما را کم می کند.

اکنون با دانستن این نکات، می توانید بر اساس شرایط زندگی خود انتخاب کنید که کدام فصل برای جابجایی شما مناسب تر است.

بهترین فصل برای حمل اثاثیه منزل
 
بهترین فصل برای حمل اثاثیه منزل

اسباب کشی بدون استرس

وقت آن است کمی به کنترل شرایط روحی هنگام اسباب کشی بپردازیم. آیا می خواهید بدانید که چگونه سریع بسته بندی و حرکت کنید؟ آیا به روش هایی علاقه مند هستید که بتوانید حرکت را راحت تر و استرس زاکنید؟
از آنجایی که همه چیز به تفکرات ما بر می گردد، اگر فکر و ذهن ما خسته باشد، قدرت ما برای تصمیم گیری درمورد چگونه عمل کردن نیز کاهش می یابد. پس بسیار مهم است که از نظر فکری و روحی و روانی به خود مسلط باشیم.

در این بخش سعی دارم به سه نکته بسیار کاربردی برای کنترل شرایط روانی در هنگام اسباب کشی اشاره کنم. کمی وقت بگذارید تا با این ترفندهای هوشمندانه حرکتی ، هک ها و ایده های سازمانی آشنا شوید که می تواند لحن حرکت شما را تعیین کند.

آمادگی برای اسباب کشی

1. یک چک لیست و بودجه متحرک مشخص کنید

ابتدا یک چک لیست متحرک که شامل یک جدول زمانی است تهیه کنید. جدول زمانی هر کس بسته به میزان اطلاع رسانی قبل از حرکت متفاوت خواهد بود. بعضی از افراد دو ماه و دیگران ممکن است دو هفته فرصت داشته باشند.این کاملا به میزان محدودیت زمانی شما بر می گردد. سپس، یک بودجه متحرک واقع بینانه در نظر بگیرید.

بدون شک با سازماندهی بصری حرکت خود، می توانید حوادث را در هنگام وقوع کنترل کنید. مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید؟ کافی است چک لیست متحرک جامعی که نوشته اید را چاپ کرده و آن را در جایی که در معرض دید باشد نصب کنید. با این کار یک نقشه ذهنی مصور از آنچه تصمیم به انجامش دارید کشیده اید که باعث می شود به وضوح روند انجام کارها را ببینید.

اصول اسباب کشی
 
اصول اسباب کشی

2. جوانب مثبت و منفی استخدام محرکهای حرفه ای را بسنجید

اگر به خانواده و دوستانی متمایل به کمک به شما باشند دسترسی ندارید یا در حال جابجایی به استان دیگری هستید، استخدام نیروهای حرفه ای کاملا منطقی و درست است. کمی هزینه بیشتر به مقدار کارهایی که در این مدت برای شما استرسس ایجاد می کند می ارزد. چرا که کنترل شرایط روانی بسیار مهم است.

استخدام نیروهای حرفه ای می تواند یک تجربه عالی باشد اگر یک شرکت مناسب برای درخواست نیرو انتخاب کنید. قبل از امضای قرارداد از پرسیدن سوال نترسید. درباره هر چیز که برایتان مبهم بود بپرسید. با توجه به نزدیک شدن به روز اسباب کشی، این دقت کافی به شما آرامش می دهد.

3. قبل از اینکه استرس داشته باشید ، اخطارها را ارسال کنید

لیستی از افرادی که باید هنگام جابجایی به آنها اطلاع دهید تهیه کنید. شما باید قبل از انتقال به منطقه جدید، در چک لیست در حال حرکت خود تعیین کنید که چه موقع و چگونه این کار را انجام دهید. وقتی زمان آن فرا رسید، یا به صورت حضوری به آن افراد مراجعه کنید یا برای برقراری تماس تلفنی آماده باشید. روش دوم به مراتب بهتر است زیرا زمان کمتری می طلبد. با تهیه ی این لیست از قبل و تعیین وقت مناسب برای خود در تقویم، احتمال اینکه کسی را فراموش کنید کاهش می یابد.

با رعایت این نکات، دیگر جایی برای نگرانی و یا استرس باقی نمی ماند. سعی کنید دچار سردرگمی یا دستپاچگی نشوید و با برنامه ریزی دقیق همه انجام کارها را از قبل پیش بینی کنید.

نکات بسته بندی در هنگام جابجایی

شما خانه جديدي پيدا كرده ايد و اكنون زمان بسته بندي است. هنگامي كه به همه چيزهايي كه از آخرين بار نقل مكان كرده ايد ، نگاه مي كنيد ، وحشت نكنيد. بسته بندي مي تواند در واقع زمان خوبي براي تميز كردن ، سر و صدا كردن و ساده سازي زندگي شما باشد. از اين نكات براي بسته بندي سريع ، بودجه كافي و منظم بودن استفاده كنيد.

بي نظمي قبل از حركت

اگر مي توانيد حداقل دو هفته قبل از حركت وسايل خود را مرور كنيد. به طور همزمان يك اتاق كار كنيد ، با وسايل بزرگي كه نمي خواهيد جابجا كنيد ، مانند مبلمان سنگين ، لاستيك هاي سنگين و هر چيز داراي مواد شيميايي خطرناك شروع كنيد. براي خلاص شدن از شر مواردي از اين دست با يك شركت اجاره كمپرسي يا حمل و نقل كالا تماس بگيريد.بقيه وسايل خود را به سه دسته تقسيم كنيد: فروش ، اهدا و زباله. هر چيزي كه در شرايط خوبي است را در يك فروش گاراژ يا آنلاين بفروشيد. مواردي را كه فروخته نمي شود اما هنوز در شرايط مطلوبي هستند ، اهدا كنيد و هر آنچه خراب است را حذف كنيد.

بهترین زمان برای جابجایی خانه و اسباب کشی
 
بهترین زمان برای جابجایی خانه و اسباب کشی

موارد “آخر روشن ، اول خاموش” را شناسايي كنيد

مواردي را كه مي خواهيد به راحتي در خانه جديد خود پيدا كنيد شناسايي كنيد. آخرين بار هنگام بارگيري كاميون را بارگيري كنيد تا اولين بار براي بارگيري باشد. با اين كار اطمينان حاصل مي كنيد كه هنگام ورود آسان موارد مهم پيدا مي شويد.

يك منطقه بسته بندي ممنوع تعيين كنيد

برخي موارد وجود دارد كه نمي خواهيد در كاميون در حال حركت بسته بندي يا بارگيري شوند. به مواردي با اهميت يا ارزش احساسي بيشتر مانند جواهرات ، عكس هاي خانوادگي يا اسناد مالي فكر كنيد. علاوه بر اين ، شركت هاي حرفه اي در حال جابجايي جابجايي برخي از موارد را كه خطرناك يا فاسد شدني محسوب مي شوند ، منع مي كنند. براي قرار دادن وسايلي كه مي خواهيد همراه خود داشته باشيد ، منطقه اي (مانند كمد يا اتاق خاص) را تعيين كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه كسي كه به شما در جابجايي كمك مي كند ، اعم از دوست يا حرفه اي ، مي داند كه چيزهايي را در آن منطقه بسته بندي يا بارگيري نكند.

  • بدانيد كه حمل و نقل كنندگان چه مواردي را نمي گيرند

1. قوطي هاي آئروسل

2. مهمات

3. باتري ها

4. زغال چوب

5. نفت سفيد

6. مايع سبك تر و پروپان

7. مواد شيميايي و حلال ها

8. تميز كردن مواد شيميايي و حلال ها

9. كود

10. اسلحه گرم

11. كپسول هاي اتش نشاني

12. آتش بازي

13. سوخت / بنزين / روغن مسابقات

14. لاك و پاك كننده ناخن

15. اكسيژن

16. رنگ

17. لاك و رقيق كننده رنگ

18. غذاي فاسدشدنی

19. آفت كش ها

20. گياهان

21. مواد شيميايي استخر

22. مخازن پروپانتانك هاي اسكوبا

23. علف هرز كش

  • بدانيد كه در هنگام جابجايي ابتدا بايد چه چيزهايي را بسته بندي كنيد

با كمترين مواردي كه در خانه خود استفاده مي كنيد (فضاي ذخيره سازي و اتاق ميهمانان را انتخاب كنيد) شروع كنيد و به مكان هايي كه بيشتر استفاده مي شود مانند حمام و آشپزخانه برويد.

قبل از حركت ، يك اتاق را كاملاً بسته بندي كنيد

بسته بندي برخي وسايل (مانند جواهرات) دشوارتر از ساير موارد است. وسوسه انگيز است كه آن موارد را براي بعد بگذاريد. در برابر اين اصرار مقاومت كنيد و پيش برويد. با تهيه يك اتاق كاملاً بسته بندي شده قبل از حركت ، از گذاشتن سخت ترين كارها تا لحظه آخر خودداري خواهيد كرد. اين كار باعث مي شود كه پيشرفت شما آسان تر شود و مقدار بسته بندي باقي مانده را بسنجيد.

  • ظروف را با احتياط بسته بندي كنيد

شكستني ترين وسايل شما شايسته مراقبت ويژه هستند. از كاغذ بسته بندي اضافي استفاده كنيد و هر مورد را به صورت جداگانه بپيچيد. ظروف را به صورت عمودي قرار دهيد ، نه به صورت افقي. بالا و پايين جعبه را با پارچه يا حوله بچسبانيد. جعبه را به عنوان شكننده علامت گذاري كنيد تا حركات بدانند هنگام حمل و نقل آن بايد بيشتر مراقب باشند.

اسباب کشی اسان
 
اسباب کشی اسان
  • از بسته بندي پلاستيكي براي مايعات استفاده كنيد

درپوش را برداشته ، دهانه را با بسته بندي پلاستيكي بپوشانيد و سپس درب آن را تعويض كنيد. در صورت واژگوني وسايل هنگام حركت ، اين امر بايد از نشت جلوگيري كند.

  • لباس هاي خود را بسته بندي كنيد

براي بسته بندي لباس هاي خود چند گزينه داريد. اگر بودجه اضافي داريد ، چند جعبه كمد را بخريد. اين جعبه ها هر كدام 10 تا 20 هزار تومان (بسته به قد) ميله دارند و داراي ميله هايي هستند بنابراين مي توانيد لباس هاي خود را مستقيماً از كمد خود به داخل جعبه ، هنوز روي آويزها منتقل كنيد و بسته بندي و بسته بندي كمد را بسيار سريعتر و آسان تر كنيد. اگر با بودجه پيش مي رويد ، روش كيسه زباله را امتحان كنيد. كيسه هاي زباله را در حالي كه هنوز در گنجه آويزان هستند دور لباس هاي خود قرار دهيد. نوك را ببنديد و آويزها را بيرون بكشيد و صداي خود را بچرخانيد: كمد لباسشويي را حركت دهيد.

خدمات اسباب کشی
 
خدمات اسباب کشی
  • موارد كوچك را با استفاده از نوار رنگي يا دستمال كاغذي شناسايي كنيد

هنگامي كه وسايل كوچك و شكستني را بسته بندي مي كنيد ، از دستمال رنگي براي بسته بندي آنها استفاده كنيد يا يك تكه نوار رنگي در قسمت خارج قرار دهيد. اين به شما كمك مي كند تا به طور تصادفي چيز كمي را دور نريزيد زيرا فكر مي كنيد اين فقط كاغذ بسته بندي است.

  • از حوله و لباس به عنوان ابزار بسته بندي استفاده كنيد

حوله ها ، ملحفه ها و لباس هاي كوچكتر پر كننده عالي براي جعبه ها است. براي جلوگيري از جابجايي وسايل در جعبه ها ، از دستشويي و جوراب به جاي بسته بندي بادام زميني استفاده كنيد و وسايل شكننده را در حوله هاي ضخيم بپيچيد تا مواد اضافي تهيه شود. اين به شما كمك مي كند از جعبه هاي كمتري استفاده كنيد و در هزينه هاي بسته بندي نيز صرفه جويي كنيد.

  • فروش مواردي كه نياز نداريد

ضروري دانسته ايد برداريد و يك گاراژ فروشي داشته باشيد يا آنها را به صورت آنلاين ليست كنيد تا پول بيشتري براي جابجايي خود كسب كنيد.

ترفند هایی برای اسباب کشی آسان
 
ترفند هایی برای اسباب کشی آسان
  • از شركت هاي حرفه اي حمل و نقل درخواست نيرو كنيد

اين سرويس براي شما هزينه خواهد داشت ، اما اگر مهلت محدودي داريد و توانايي پرداخت آن را داريد ، با متخصصان تماس بگيريد. اكثر شركت هاي درحال جابجايي گزينه كامل سرويس را دارند. متحرك ها تمام وسايل شما را در جعبه قرار مي دهند تا مجبور به انجام آن نباشيد. يكي از مزاياي استخدام متخصصان حرفه اي اين است كه آنها مي توانند كار را به سرعت انجام دهند.

  • وسايل را در كشوها يا ظروف ديگر بگذاريد

وسايل سبك را در زير شلواري ها يا كشوها بگذاريد. از پلاستيك آشپزخانه در قسمت بالاي كشوها استفاده كنيد تا وسايل در حالت جابجايي قرار نگيرند. سپس از بسته بندي كششي سنگين در اطراف قسمت داخلي مبلمان استفاده كنيد تا از باز شدن كشوها هنگام حمل مبلمان جلوگيري كنيد. از بسته بندي پلاستيكي آشپزخانه در اطراف سيني هاي نقره و ساير برنامه ريزاني كه در كابينت نگهداري مي كنيد استفاده كنيد تا بسته بندي آشپزخانه و حمام با سرعت بيشتري انجام شود.

روش اسباب کشی منزل
 
روش اسباب کشی منزل
  • به كوچك سازي ادامه دهيد

در هر برهه از هر حركت ، از خود مي پرسيد كه چطور و چرا اينقدر چيز داريد ، حتي اگر قبل از بسته بندي وسايل خود را خلاص كنيد. وقتي به آن نقطه رسيديد ، از تهيه يك شمع جديد براي اهدا يا دور انداختن نترسيد. بهتر از اين ، دوستان خود را دعوت كنيد تا به شما در بسته بندي كمك كنند و آنها را تشويق كنيد تا وسايلي را كه ديگر به آنها نيازي نداريد ببرند.

  • يك موجودي از بسته بندي ها تهيه كنيد

هنگام بسته بندي ، به هر جعبه يك عدد اختصاص دهيد و آن را برچسب گذاري كنيد. آنچه در هر جعبه است را با شماره مربوطه آن ثبت كنيد. هنگام بارگيري جعبه ها و بارگيري مجدد هر شماره را بررسي كنيد. اين به شما كمك مي كند تا موارد گمشده را شناسايي كرده و در صورت استخدام جابجايي هاي حرفه اي ، طرح ادعا را آسان تر كنيد.

اسباب کشی راحت و آسان
 
اسباب کشی راحت و آسان
  • وسايل خانه جديد را تهيه كنيد ، نه خانه قديمي

اگر اين مزيت را داريد كه از نقشه طبقه و چيدمان كابينت در خانه جديد خود آگاهي داشته باشيد ، جعبه ها را با راهنمايي براي مكان مورد نظر خود ، نه محل تهيه آنها برچسب بزنيد. اگر تمام جعبه ها در اتاق هاي مناسب قرار بگيرند ، باز كردن بسته ها و اسكان آنها راحت تر خواهد بود.

  • لوازم ضروري را جداگانه بسته بندي كنيد

در نظر بگيريد كه در هفته اول يا حدوداً پس از جابجايي به چه وسايلي نياز داريد و آنها را در جعبه هاي مخصوص خود قرار دهيد. به عنوان مثال ، شما احتمالاً دستمال توالت ، پرده دوش ، حوله ، صابون دستي و موارد مشابه را كه به راحتي در دسترس باشد ، مي خواهيد. شما نمي خواهيد بلافاصله قبل از فرصت باز كردن چمدان ها ، در جستجوي چيزي باشيد كه به آن نياز داريد.

  • جعبه ها را براي شناسايي اولويت بسته بندي برچسب گذاري كنيد

هنگامي كه هنگام تهيه موجودي بسته بندي خود جعبه ها را شماره گذاري مي كنيد ، اولويت بسته بندي آنها را مشخص كنيد. مي توانيد يك “A” در جعبه هاي بسيار مهم كه حاوي مواردي است كه در چند روز اول به آن نياز داريد (براي مثال جعبه هايي كه شامل برگه هاي شما هستند) ، “B” روي جعبه هايي كه در هفته اول به آنها نياز داريد بنويسيد (مانند موارد اضافي جوراب) و “C” براي آن دسته كه نيازي به بسته بندي در هيچ برنامه اي ندارند. همچنين مي توانيد از برچسب هاي قرمز ، زرد يا سبز براي تعيين اولويت استفاده كنيد.

ترفند هایی برای اسباب کشی
 
ترفند هایی برای اسباب کشی

· محافظت از وسایل در اسباب کشی

هنگام اسباب کشی، یک از بزرگترین چالش ها، محافظت از اسباب و جلوگیری از ورود هر گونه خسارتی به آنهاست.
بدون شک زمانی که به خانه جدید خود می رسید، از سالم و بدون آسیب بودن وسایل گران قیمت و باارزش خود خوشحال می شوید؛ اما بدون در نظر گرفتن اقدامات مناسب، ممکن است مبل های چوبی شما بشکنند، روکش ها پاره شده یا از بین بروند و شیشه های تزئینی خرد شوند. پس یاد بگیرید که چطور از اسباب و وسایل خود در تمام مراحل اسباب کشی محافظت کنید.
خوشبختانه با استفاده از چند ابزار و چند ترفند ساده، می توانید وسایل شکستنی خود را بدون نگرانی از آسیب های احتمالی جا به جا کنید. این ترفندهای کاربردی هم در هنگام نقل مکان، هم در هنگام جا به جایی اثاث در داخل منزل کاربرد دارند.

جمع آوری لوازم بسته بندی

تمام آنچه برای بسته بندی نیاز دارید ابزار رایجی مثل کارتن اسباب کشی، نوار چسب و پتو برای جلوگیری از برخی آسیب ها است. اما با استفاده از چند ابزار دیگر، جابجایی شما بدون نقص خواهد بود. می توانید این ابزار را از فروشگاه نزدیک محل زندگی خود و یا از فروشگاه های اینترنتی خریداری کنید.

این ابزار عبارتند از:
• نایلون حباب دار (ضربه گیر)
• روکش مبل و تشک
• سلفون
• زیپ پک
• ورق های مقوایی موج دار

آماده کردن اسباب برای بسته بندی

اسباب و اثاثیه را قبل از بسته بندی گردگیری و تمیز کنید. گرد و غبار روی وسایل، ممکن است در هنگام جا به جایی باعث خراش روی سطوح سخت شوند. تمیز کردن وسایل قبل از اسباب کشی، یعنی کثیفی را به خانه جدید خود نمی برید.
همچنین چند دقیقه برای باز کردن دستگیره ها و چرخ های وسایل چرخ دار وقت بگذارید.
کشوی کمد یا میز را هم بیرون بیاورید. می توانید وسایل دیگری در کشوها بگذارید. این کار علاوه بر اینکه باعث افزایش فضای ذخیره سازی شما می شود، جا به جایی وسایل سنگین را نیز آسان تر می کند.

بازکردن اجزای وسایل بزرگ

در صورت امکان وسایل خود را به اجزای کوچکتر تبدیل کنید. برای مثال می توانید اجزای مبلمان که به هم پیچ و مهره شده اند را باز کرده و جدا از هم جا به جا کنید، پایه های میز را باز کنید، اجزای تخت راباز کرده و جدا جدا حمل کنید. اگر مبلمان و لوازم خانه تان قابل جداسازی یا تجزیه هستند، حتما این کار را انجام دهید تا در هنگام جا به جایی فضای کمتری اشغال و جا به جایی آنها با سهولت بیشتری صورت گیرد. افزون بر آن، احتمال آسیب دیدن آنها نیز کم می شود.

اما پیش از انجام این کار باید به چند نکته توجه کنید:

• سعی کنید نحوه جداکردن اجزا را بر اساس راهنمای آن و به ترتیب ذکر شده در آن انتخاب کنید.
• برای جلوگیری از گم شدن اجزای ریز، مثل پیچ و مهره ها، از زیپ پک استفاده کنید و آنرابه صورت ایمن به اجزای جداشده بچسبانید (مطمئن شوید زیپ پک جدا نمی شود).
• اگر وسیله ای دارای اجزا و قطعات زیادی می باشد، از نوارهای چسبان و نشانگر استفاده کنید تا مشخص باشد کدام قطعه برای کجاست. این کار تا حد زیادی در محافظت از اثاثیه تان به شما کمک می کند.
• در صورت استفاده از دریل برای باز و بسته کردن پیچ و مهره ها، گشتاور دریل را کاهش داده و به آرامی و با حوصله این کار را انجام دهید. باید مراقب باشید تا پیچ و مهره ها از بین نروند و مبلمان نیز آسیب نبینند.
• جداسازی را یک روز قبل از اسباب کشی انجام دهید تا در روز جا به جایی زمان بیشتری داشته باشید.

بسته بندی درست مبلمان

پلاستیک حباب دار و ورق پلاستیکی دو ابزار بسیار کاربردی در جا به جایی ایمن وسایل به شمار می روند. برای محافطت از قطعات چوبی ظریف از پلاستیک حباب دار استفاده کنید. روکش های پلاستیکی و خصوصا آن دسته از روکش هایی که مخصوص محافظت از مبلمان طراحی می شوند ابزار بسیار مطمئنی برای بسته بندی هستند. اگر شرایط و یا امکان تهیه این موارد را نداشتید، پتوی کهنه نیز می تواند به خوبی از اثاث شما محافظت کند. علاوه بر اینها، استفاده از ورق های مقوایی موج دار در بین قطعات چوبی و یا شکننده هنگام جا به جایی، باعث محافظت بیشتر و جلوگیری از ایجاد خراش روی وسایل می شود. (به خصوص در زمان جا به جایی با کامیون یا وانت بار)
پلاستیک های حباب دار برای محافظت از شیشه روی میزها و یا آینه ها نیز بسیار مناسب اند. البته قبل از بسته بندی شیشه و یا آینه، با استفاده از چسب پهن، به صورت ضربدری “X” روی آنها را چسب بزنید تا شکسته شدن آنها جلوگیری کند. لازم به ذکر است که با انجام این کار، حتی اگر آینه یا شیشه بشکند، خرد نمی شود. در هنگام بسته بندی شیشه ها یا آینه ها، حواستان به گوشه ها آنها باشد.
در نهایت و پس رعایت تمام نکات ذکر شده، آینه یا شیشه را بین دو مقوای موج دار قرار دهید.

نوع چیدمان اسباب

نحوه قرار دادن وسایل در کامیون، به همان اندازه که بسته بندی و رعایت نکات بسته بندی اهمیت دارد مهم است.

• کار خود را با یک دیوار جعبه در انتهای کامیون شروع کنید. جعبه ها باید یک اندازه و پک شده بسته بندی شده باشند تا سر نخورند. سنگین تین جعبه های خود را برای این بخش انتخاب کنید. (در نظر داشته باشید که این جعبه ها نباید حاوی وسایل شکستنی باشند) این کار باعث ثبات بیشتر می شود.
• سپس اسباب مربع شکل مثل کمد ها یا میز ها را جلوی دیوار جعبه ای بچینید. حتما از پتوهای مخصوص بسته بندی و یا مقوا های موج دار بین قطعات استفاده کنید.
• جعبه های سبک را روی کمدها و میزها بچینید و اطمینان حاصل کنید که به خوبی بسته بندی شده باشند.
• بعد از آن تشک ها را بچینید و حتما از پتو (خصوصا اگر تشک ها پک نشده اند) استفاده کنید.
• وسایلی که تودوزی یا روکش دارند، نیازمند مراقبت بیشتری هستند. دور این وسایل پتو بپیچید و آنها را با طناب ببندید و مطمئن شوید که آسیب نمی بینند.
• در هنگام تخلیه بار از کامیون بسیار محتاط باشید. حتما قبل از خارج کردن وسایل، مسیری که قرار است برای انتقال یک وسیله طی شود را خالی کنید تا علاوه بر اینکه امر جا به جایی راحت تر صورت گیرد، محل جای گذاری وسیله نیز مشخص باشد.

اسباب کشی نباید باعث اظطراب شود. با رعایت نکات بسته بندی و جا به جایی صحیح اثاثیه، جای هیچ نگرانی نیست و خیالتان از سلامت اسباب خانه تان راحت است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات ما


حمل و نقل اثاثیه منزل در اصفهان
  • 1
  • نوامبر
  • حمل و نقل اثاثیه منزل در اصفهان

    حمل و نقل اثاثیه منزل در اصفهان با شرکت تاراز،حرفه ای و آسان، سریع و ارزان!متعهدیم که در جهت ارائه بهترین خدمات، کنار شما ...

    مراحل اسباب کشی و باربری اصفهان
  • 1
  • نوامبر
  • مراحل اسباب کشی و باربری اصفهان

    مراحل اسباب کشی و باربری در اصفهانمراحل اسباب کشی و باربری در اصفهاندر زمینه اسباب کشی هم مراحلی وجود دارد که برای باربری ...

    کارگر اسباب کشی منزل
  • 6
  • نوامبر
  • کارگر اسباب کشی منزل

    نکات مهم در مورد حمل و نقل اثاثیه1 – برای خود قبل از اثاث کشی یه برنامه و جدول زمانی ایجاد کنید2 – ...

    اقدامات قبل از اسباب کشی
  • 6
  • نوامبر
  • اقدامات قبل از اسباب کشی

    کنترل تاسیسات منزل جدیدبهتر است قبل از بردن وسایل به منزل جدید، از سلامت لوله ها و شیرهای آب، سالم بودن لوله های ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    ۰۹۱۳۲۰۶۱۴۹۰

    آدرس

    اصفهان ،خیابان بزرگمهر | سپاهان شهر | خانه اصفهان | شیخ صدوق

    پست الکترونیک

    info@Tarazbar.com

    برچسب ها


    باربری در اصفهان | 09132061490